Splošni pogoji spletne trgovine adopta.si so v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov, na podlagi priporočil GZS in mednarodnih kodeksov za e-poslovanje.
Splošni pogoji poslovanja
Splošni pogoji poslovanja spletne trgovine adopta.si (v nadaljevanju ponudnik) so sestavljeni v skladu z Zakonom o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT), Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot), Obligacijskim zakonikom (OZ) in Zakonom o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-1).
Prosimo vas, da splošne pogoje poslovanja pred uporabo spletne trgovine pazljivo preberete.
Splošni pogoji poslovanja obravnavajo delovanje spletne trgovine, pravice in obveznosti uporabnika ter poslovni odnos med ponudnikom in kupcem. Uporabnika zavezujejo splošni pogoji, ki so veljavni v trenutku oddaje spletnega naročila. S potrditvijo naročila je uporabnik seznanjen s splošnimi pogoji poslovanja, varstvom osebnih podatkov in pravnim obvestilom.
ADOPTA d.o.o.,
Šlandrov trg 20, 3310 Žalec,
ID za DDV: SI57949816
Matična številka: 3585409000
(v nadaljevanju ponudnik), kot ponudnik spletne trgovine.
Spletna trgovina je odprta vsak dan, 24 ur na dan. Zaradi različnih tehničnih razlogov poslovanje prek spletne trgovine ali celo dostop do trgovine včasih ni mogoč. Zato si ponudnik pridržuje pravico, da za določen ali nedoločen čas omeji ali popolnoma ustavi dostop do strani spletne trgovine. Ponudnik ne prevzema odgovornosti za nedelovanje trgovine zaradi neznanja uporabe, kakršnih koli posledic zlorabe spletne trgovine, nedelovanje storitve zaradi izpada omrežja, izpada električne energije ali drugih tehničnih motenj, ki bi lahko začasno, lahko tudi za daljši čas, motile uporabo.
1. Vrste uporabnikov
Z enkratnim vpisom v spletno trgovino prek elektronske pošte postane obiskovalec gost trgovine (pri nakupu brez registracije), s potrjeno registracijo v spletno trgovino pa postane član trgovine. Tako gost kot član (v nadaljevanju tudi uporabnik) pridobita pravico do nakupa v spletni trgovini adopta.si.
Ob registraciji v spletno trgovino pridobi obiskovalec uporabniško ime, ki je enako naslovu njegove elektronske pošte, ter geslo. Uporabniško ime in geslo, člana nedvoumno določata in povezujeta z vnesenimi podatki.
Če želi uporabnik kadarkoli kasneje svoj naslov elektronske pošte zamenjati z drugim, mora zahtevek za to poslati na info@adopta.si . Sprememba elektronskega naslova bo izvedena isti ali najkasneje naslednji delovni dan, o tem pa bo uporabnik obveščen prek elektronske pošte.
2.DOSTOPNOST INFORMACIJ
(povzetek zakonodaje) Ponudnik se zavezuje, da bo kupcu vselej zagotovil naslednje informacije:
- identiteto podjetja (ime in sedež podjetja, številka registra),
- kontaktne podatke, ki uporabniku omogočajo hitro in učinkovito komunikacijo (e-pošta, telefon),
- bistvene značilnosti blaga oziroma storitev (vključno s po prodajnimi storitvami in garancijami),
- dostopnost artiklov (vsak artikel ali storitev, ki je v ponudbi na spletnem mestu, naj bi bil dostopen v razumljivem roku),
- pogoje dostave artiklov ali izvršitve storitve (način, kraj in rok dostave),
- vse cene morajo biti jasno in nedvoumno določene in razvidno mora biti prikazano, ali že vsebujejo davke in stroške prevoza,
- način plačila in dostave,
- časovno veljavnost ponudbe,
- rok, v katerem je še možno odstopiti od pogodbe in pogojih za odstop; poleg tega tudi o tem, če in koliko stane kupca vračilo artikla,
- pojasnilo postopka ob pritožbi, vključno z vsemi podatki o kontaktni osebi ali službi za stike s kupci.
3. Ponudba artiklov
Zaradi narave poslovanja prek spleta se ponudba trgovine spreminja pogosto in hitro. V kolikor pride do situacije, kjer ste v košarico dodali artikel, ki je bil že prodan na podjetju, ampak še ni bil odstranjen s spletne trgovine, vas bomo o tem obvestili o najkrajšem možnem času preko elektronske pošte ali klica na telefonsko številke, če ste jo pripisali ob registraciji.
4. POSTOPEK NAKUPA
Naročilo PREJETO
Po oddaji naročila kupec prejme obvestilo po elektronski pošti, da je naročilo sprejeto. Na tem koraku ima kupec v roku ene ure možnost preklicati naročilo z bistvenimi elementi naročila (številka naročila, podatki kupca …) na elektronski naslov: info@adopta.si
2. Naročilo V OBDELAVI
Ko je naročilo plačano oziroma če bo naročilo plačano po povzetju, dobi status V OBDELAVI. Takrat ponudnik obvesti kupca o prejetem naročilu na elektronski naslov. Ponudnik se zavezuje odpremiti naročilo.
3. Naročilo ZAKLJUČENO
Ponudnik v dogovorjenem roku blago pripravi, odpošlje in o tem po elektronski pošti obvesti kupca.
Po zaključenem naročilu je pričakovana dobava naročila skladna z delovnikom poštne ali kurirske službe. V kolikor blago ni dostavljeno v omenjenem roku mora kupec kontaktirati ponudnika na elektronski naslov info@adopta.si. Ponudnik mu je dolžan v najkrajšem času posredovati podatke o dostavi.
5. Plačilo
Ponudnik omogoča naslednje načine plačila:
1. z nakazilom na račun po ponudbi/predračunu;
2. po prejemu računa
6. Izdaja računa
Ponudnik ob dostavi naročenih artiklov kupcu priloži račun. V primeru osebnega prevzema prejme kupec natisnjen račun za nakupljene artikle ob njihovem prevzemu. Na računu sta razčlenjena cena in vsi stroški v zvezi z nakupom ter podano obvestilo o pravici do odstopa od pogodbe.
Kupec je dolžan preveriti pravilnost podatkov na računu in o morebitnih napakah obvestiti prodajalca v osmih dneh od prejema. Kasneje podanih ugovorov glede pravilnosti izdanih računov ne upoštevamo.
7. Cena
Cena velja enako za vse uporabnike trgovine. Uporabnik trgovine postanete z registracijo v spletni trgovini ali z enkratnim vpisom v spletno trgovino.
Cene veljajo v trenutku oddaje naročila in nimajo v naprej določene veljavnosti.
Cene veljajo v primeru plačila z zgoraj navedenimi načini plačila, pod zgoraj navedenimi pogoji.
Kljub izjemnim naporom, da bi zagotovili najbolj ažurne in točne podatke, se lahko zgodi, da je podatek o ceni napačen. V tem primeru, ali v primeru, da se cena artikla spremeni med obdelavo naročila, bo ponudnik kupcu omogočil odstop od nakupa.
Popusti, promocijske kode ipd. se ne seštevajo. Vplačana sredstva po predračunih se ne obrestujejo.
8. Pravica do odstopa potrošnika od pogodbe
Potrošnik (navedeno velja izključno za fizične osebe, ki pridobijo artikel za namene izven svoje pridobitne dejavnosti) ima pravico, da v 14 dneh od prevzema artiklov prodajalcu sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Rok začne teči dan po datumu prevzema artiklov. Odstop od pogodbe potrošnik sporoči na enaslov prodajalca: info@adopta.si.
V primeru odstopa od pogodbe potrošnik prejeti artikel vrne ali po pošti na naslov prodajalca: ADOPTA d.o.o., Šlandrov trg 20, 3310 Žalec, ali ga osebno prinese na omenjeni naslov podjetja.
Vrnitev prejetih artiklov podjetju v roku za odstop od pogodbe se šteje za sporočilo o odstopu od pogodbe.
Potrošnik mora artikel vrniti prodajalcu nepoškodovan in v nespremenjeni količini, razen če je artikel uničen, pokvarjen, izgubljen ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv potrošnik.
Potrošnik artiklov ne sme neovirano uporabljati do odstopa od pogodbe. Potrošnik sme opraviti ogled in preizkus artiklov v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja. Preizkušanje artikla, ki odstopa od navedenega, se šteje za uporabo artiklov, kar pomeni, da potrošnik s tem odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.Edini strošek, ki bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je strošek vračila artiklov (ki se v primeru pošiljanja obračunava po ceniku dostavne službe in je odvisen od tega ali gre za pošiljko/paket/tovor). Artikel je potrebno vrniti prodajalcu najkasneje v roku 14 dni od oddanega sporočila o odstopu od pogodbe (nakupa).
Potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe pri pogodbah, katerih predmet je artikel, ki je bil izdelan po natančnih navodilih potrošnika, ki je bil prilagojen njegovim osebnim potrebam, ki zaradi svoje narave ni primeren za vračilo, ki je hitro pokvarljiv ali kateremu je že potekel rok uporabe.
Vračilo opravljenih vplačil bo izvedeno takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v roku 14 dni od prejema sporočila o odstopu od pogodbe. Podjetje vrne prejeta plačila potrošniku z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.Pri odstopu od pogodbe, kjer je bil koriščen bonus ali promocijska koda, se ta sredstva upoštevajo kot popust in se uporabniku ne vrnejo (na TRR uporabnika se vrne le vplačani znesek), uporabniku pa se obenem vrne koriščeni bonus ali promocijska koda. Darilni bon se pri odstopu od pogodbe upošteva kot plačilno sredstvo in vrne uporabniku kot darilni bon, vplačani znesek pa se vrne na TRR uporabnika.
V izjemnih primerih, ko artikli niso vrnjeni v skladu ZVPot, lahko potrošniku ponudimo odkup artikla z ustrezno odškodnino, ki jo z zapisnikom določimo ob vračilu. Odkup z znižano vrednostjo se upošteva ob potrditvi potrošnika po elektronski pošti. Potrošnik omenjeno odkupnino koristi izključno ob naročilu drugega artikla enake ali višje vrednosti.
Pravico do zamenjave artiklov in vračila kupnine v primeru uveljavljanja garancije in stvarnih napak natančneje urejajo določila Zakona o varstvu potrošnikov.
9. Stvarna napaka
Kdaj je napaka stvarna?
Kadar:
1. artikel nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali za promet ;
2. artikel nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oziroma bi mu morala biti znana;
3. artikel nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oziroma predpisane;
4. je prodajalec izročil artikel, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Kako se preverja primernost artikla?
Primernost izdelka za normalno rabo se presoja glede na običajno blago enake vrste in ob upoštevanju kakršnihkoli prodajalčevih izjav o značilnostih blaga, ki jih je dal prodajalec ali proizvajalec zlasti z oglaševanjem, predstavitvijo izdelka ali navedbami na blagu samem.
Kako se stvarno napako uveljavi?
Kupec mora o morebitni stvarni napaki skupaj z natančnim opisom le-te na lastne stroške obvestiti ponudnika v zakonsko določenem roku, to je 2 meseca od dneva odkritja stvarne, pri čemer od dneva nakupa ne preteče več kot 24 mesecev. Kupec mora ponudniku omogočiti pregled izdelka.
Pravico do uveljavljanja stvarne napake na artiklu natančneje urejajo določila Zakona o varstvu potrošnikov.
V kolikor želite uveljavljati stvarno napako, nam pošljite e-mail na info@adopta.si.
10. Dostava
- Naročeno blago iz naročil, prejetih na delovni dan do 14. ure, pripravimo in odpremimo najkasneje v roku 3 delovnih dni.
- Dostava naročenega blaga v spletni trgovini je mogoča le na ozemlju Republike Slovenije.
- Pogodbeni partner za dostavo pošiljk je Pošta Slovenije.
- Pridržujemo pa si pravico do izbire druge dostavne službe.
- Cene dostave so različno obračunane:
- 1. pri nakupu do 49,99€ je strošek dostave 3€;
- 2. pri nakupu nad 50€ je strošek dostave GRATIS
POLITIKA ZASEBNOSTI
1. Varovanje osebnih podatkov
Trgovina se zavezuje k trajnemu varovanju vseh osebnih podatkov uporabnika v skladu z ZVOP1.
Trgovina za nedoločen čas hrani naslednje podatke članov: ime in priimek, e-poštni naslov, kontaktni telefon, primarni naslov in naslove za dostavo, državo prebivališča, čas in datum registracije in arhiv komunikacije s trgovino.
Trgovina navedene osebne podatke uporabi izključno za potrebe izpolnitve naročila (pošiljanje informativnega gradiva, ponudb, računov) in ostalo potrebno komunikacijo s članom.
Uporabnikovi podatki v nobenem primeru ne bodo predani nepooblaščenim osebam.
Trgovina hrani samo za čas do izpolnitve naročila naslednje podatke gostov: ime in priimek, e-poštni naslov, kontaktni telefon, primarni naslov in naslove za dostavo, državo prebivališča, čas in datum registracije in arhiv komunikacije s spletno trgovino adopta.si
Po izpolnitvi naročila se hranijo samo še podatki v zvezi s posameznim naročilom, do katerih je mogoč dostop samo prek poznavanja številke računa in številke naročila.
Za varovanje osebnih podatkov je odgovoren tudi uporabnik sam, in sicer tako, da poskrbi za varnost svojega e-mail naslova, uporabniškega imena in gesla ter ustrezno programsko (protivirusno) zaščito svojega računalnika.
2. Komunikacija
Prodajalec bo z uporabnikom stopil v stik preko sredstev komunikacij na daljavo le, če se s tem uporabnik izrecno strinja (prijava na e-novice), in v skladu z določili ZEKom1.
Oglasna elektronska sporočila spletne trgovine bodo vsebovala naslednje sestavine:
1. jasno in nedvoumno bodo označena kot oglasna sporočila;
2. pošiljatelj bo jasno razviden;
3. različne akcije, promocije in druge tržne tehnike bodo označene kot takšne. Prav tako bodo jasno določeni pogoji udeležbe v njih;
4. jasno bo predstavljen način odjave od prejemanja oglasnih sporočil.
Željo uporabnika, da ne želi prejemati oglasnih sporočil, bo prodajalec izrecno spoštoval.
3. Pritožbe in spori
Prodajalec spoštuje veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov. Prodajalec se po vseh močeh trudi izpolnjevati svojo dolžnost zagotavljanja učinkovitega sistema obravnavanja pritožb. V primeru težav se kupec s prodajalcem lahko poveže telefonsko na telefonsko številko 03 712 14 00 ali po elektronski pošti na info@adopta.si
Pritožba se odda preko epoštnega naslova info@adopta.si. Postopek obravnave pritožbe je zaupen.
Prodajalec se zaveda, da je bistvena značilnost potrošniških sporov nesorazmernost med ekonomsko vrednostjo zahtevka in potrebnim časom ter stroški, ki nastanejo zaradi reševanja spora, kar je tudi glavna ovira, da potrošnik ne sproži spora pred sodiščem. Zato si prodajalec prizadeva po svojih najboljših močeh, da se morebitni spori rešijo sporazumno.
4. Omejitev odgovornosti
Trudimo se zagotoviti točnost in ažurnost podatkov, kljub temu pa se lahko lastnosti artiklov, rok dobave ali cena, spremenijo tako hitro, da nam ne uspe popraviti podatkov v naši spletni trgovini. V kolikor pride do take situacije, bomo potrošnika obvestili o spremembah in mu omogočili zamenjavo artikla ali odstop od pogodbe.